KONTAKT
KONTAKT

Inspiration, energi & insikter

Boka en föreläsning och låt er inspireras, förundras och förkovras.  Skaffa nya kunskaper, upptäck andra möjligheter och få med några användbara idéer för positiv förändring. Allting serverat med värme och humor och alltid på fullaste allvar. Det finns fler föreläsningar, Hör bara av dig.

"TÄNK OM ALLA VAR SOM JAG.."

Om DISC beteendestilar, om utmaningarna och möjligheterna med olikheterna

NÅ HELA VÄGEN FRAM

En guidad tur genom kommunikationens irrvägar med  några konkreta tips på vägen

RÖSTEN SOM ARBETSREDSKAP

Om vad rösten gör med oss och för oss och om vad vi kan göra för vår röst

Inspiration

& energi 

Boka en föreläsning och låt er inspireras, förundras och förkovras.  Skaffa nya kunskaper, upptäck andra möjligheter och få med några användbara idéer för positiv förändring. Allting serverat med värme, humor och alltid

på fullaste allvar. 

Föreläsningar

"Tänk ändå om alla var som jag.."

Om DISC beteendestilar 

"En del människor begriper man sig då inte på! Hur ska man kunna kommunicera med en som är tyst som en mussla? Eller komma till beslut med en som har tusen idéer och ständigt byter åsikt? Tänk ändå, om alla var som jag.."

"Tänk ändå om alla

var som jag.."

En föreläsning om DISC beteendestilar och om

utmaningarna och möjligheterna med olikheterna

OM FÖRELÄSNINGEN

Det här är en interaktiv inspirationsföreläsning om våra olika beteendestilar som på ett kul, lättillgängligt och konkret vis belyser våra olika sätt att bemöta och hantera vår omvärld och vilka konsekvenser det kan få för vardagskommunikationen.

Människor är olika, det kan vi konstatera. Och tur är väl det! Olika perspektiv och drivkrafter är en värdefull tillgång när en arbetsgrupp ska lösa ett komplext problem eller utveckla nya idéer. Om gruppen känner till, värderar och använder varandras resurser, vill säga! För olikheter kan också orsaka kollisioner. När de väcker irritation, blir de en bromskloss istället för den källa till utveckling de kan vara.


Med avstamp i DISC-modellen, ett väl beprövat verktyg för att analysera, reflektera och utveckla vår kommunikation, bekantar ni er med de fyra olika grundstilarna. Du och dina kollegor får en idé om vilka stilar ni tror dominerar ert team vad det betyder för relationerna och samarbetet.

Föreläsningen skapar igenkänning och skratt och öppnar upp för reflektion kring hur vi samspelar och bemöter varandra. När vi blir mer nyfikna på och förstår fördelarna med olikheterna, öppnas nya vägar till produktiva samarbeten och goda relationer. Klok kommunikation, helt enkelt.
FOKUSOMRÅDEN

Kommunikationens ABC  

Våra olika kartor över omvärlden

Beeteende -  något du har, inte är 

DISC-modellen och de fyra grundstilarnas särdrag

Att undvika kollisioner när alla styr efter sin egen karta

Interagera bättre, även med dem som inte beter sig som du

FORMAT

Föreläsning, 60 minuter 

< 100 deltagare

Halvdags workshop

< 20  deltagare. Inkluderar DISC person- och teamprofil

Läs mer om det här>>

Kommunicera klokt och nå hela vägen fram

En guidad tur genom kommunikationens fallgropar och möjligheter


Att kommunicera klokt är en konst med många komponenter. Oavsett om du ska ge kollegan feedback, presentera kvartalsrapporter, få med dig medarbetarna på en förändringsresa eller sälja kylskåp i Kina, krävs det mer än rapporter och redovisningar för att lyckas. Det handlar om relationer och respekt, om självinsikt och lyhördhet och inte minst - om hur du kommunicerar. Vad du säger är viktigt, hur du säger det bestämmer resultatet.

OM  FÖRELÄSNINGEN

Det här är en interaktiv föreläsning om ordens, röstens och kropps-språkets roll i och betydelse i kommunikationen. Genom illustrerande exempel, några retoriska verktyg samt en och annan övning i grupp, får du nya perspektiv och idéer för hur du kan använda språket - både orden och allt det du säger som inte förmedlas via ord - mer medvetet. Föreläsningen ger en inspirerande inblick och konkreta tips för vad och hur du kan göra för att nå hela vägen fram med dina budskap i alla typer av möten och samtal. Allt kryddat med en stor portion humor och värme. Klok kommunikation, helt enkelt.

FOKUSOMRÅDEN

Kommunikationens ABC  

Ordens och kroppsspråkets funktion i kommunikationen

Retoriska strategier för övertygande kommunikation

Om språkskräp och konstruktiva ordval 

FORMAT

Föreläsning, 60 minuter 

< 100 deltagare

Halvdags workshop

< 20  deltagare

Med rösten som

arbetsredskap

Tips och tänkvärda tankar om vad din röst kan göra för dig och för dem som lyssnar  - och om vad du kan göra för din röst.

Det här är en interaktiv föreläsning för alla som har rösten som ett viktigt redskap i jobbet - i kundsupport, videosamtal, fysiska möten och telefon. Du får en inspirerande inblick i hur rösten fungerar och några användbara tips och praktiska övningar för hur du kan använda den så att den hörs, håller och övertygar. 

Att ha ett röstintensivt yrke ställer speciella krav på rösten. Den ska låta trevlig, förmedla förtroende, vara tydlig och lätt att lyssna till. Budskapen den förmedlar ska uppfattas rätt och nå hela vägen fram. Dessutom ska rösten ibland klara av att hålla för flera timmars prat, i vissa fall under stress och i dålig ljudmiljö. En röst som används professionellt kan vara värd lite extra uppmärksamhet. 


Den här föreläsningen ger dig bättre koll på hur din röst fungerar och på hur du använder den rätt -  så du får en röst du trivs med som andra gärna lyssnar till.


FOKUSOMRÅDEN

Röstens roll som påverkare och som relationsbyggare

Så funkar rösten 

Tonfall, tydlighet och variation 

"Do's & dont's" för en funktionell röst

FORMAT

Föreläsning, 60 minuter 

< 100 deltagare

Halvdags workshop - innehållet anpassas efter verksamheten

< 20  deltagare

Människor är olika, det kan vi konstatera. Och tur är väl det! Olika perspektiv är en värdefull tillgång när en arbetsgrupp ska lösa ett komplext problem eller utveckla nya idéer. Om gruppen känner till, värderar och använder varandras resurser, vill säga! För olikheter kan också orsaka kollisioner. När de väcker irritation blir de en bromskloss istället för den källa till utveckling de kan vara. För att undvika bottennapp och istället bygga upp kapaciteten i ett team, är det bra att alla är medvetna om att alla har något att tillföra. Vi är inte sämre eller bättre - bara olika.

 FOKUSOMRÅDEN

Kommunikationens ABC  

Beteende -  något du har,

inte något du är

Våra olika kartor över omvärlden

Att undvika kollisioner när alla styr efter sin egen karta

DISC-modellen och de fyra grundstilarnas särdrag

Hur vi interagerar bättre med varandra, även med dem som inte beter sig som vi

     FORMAT

Föreläsning, 60 minuter 

< 100 deltagare

Workshop, hel- eller halvdag < 20 personer. Inkluderar Extended DISC personprofil och teamprofil. 

"En del människor begriper man sig då inte på! Hur ska man kunna kommunicera med en som är tyst som en mussla? Eller komma till beslut med en som har tusen idéer och ständigt byter åsikt? Tänk ändå, om alla var som jag.."

Människor är olika och tur är väl det! Olika perspektiv är en värdefull tillgång när en grupp ska lösa problem och utveckla idéer. Om alla känner till varandras resurser, vill säga! För de kan också orsaka kollisioner.

Det här är en inspirationsföreläsning som kul och konkret belyser våra olika sätt att bemöta och hantera vår omvärld och vad det kan få för konsekvenser för vardagskommunikationen på jobbet.

Med avstamp i DISC-modellen bekantar ni er med de fyra olika grundstilarnas särdrag och får en idé om vilka stilar som dominerar ert team. Vad kan det betyda för relationerna och samarbetet? När vi blir mer nyfikna på och förstår fördelarna med varandras olikheter, öppnas nya vägar till produktiva samarbeten och goda relationer. Klok kommunikation, helt enkelt.

Kommunicera klokt och

nå hela vägen fram

En guidad tur genom kommunikationens 

fallgropar och möjligheter


FOKUSOMRÅDEN

Kommunikationens ABC  

Ordens och kroppsspråkets funktion i kommunikationen

Vässa verktygen; orden, rösten och kroppsspråke

Retoriska strategier för övertygande kommunikation

Om språkskräp och konstruktiva ordval 

FORMAT

Föreläsning, 60 minuter 

< 100 deltagare

Halvdags workshop

< 20  deltagare

Att kommunicera klokt är en konst med många komponenter. Oavsett om du ska ge kollegan feedback, presentera kvartalsrapporter, få med dig medarbetarna på en förändringsresa eller sälja kylskåp i Kina, krävs det mer än rapporter och redovisningar för att lyckas. Det handlar om relationer och respekt, om självinsikt och lyhördhet och inte minst - om hur du använder orden, rösten och kroppsspråket när du kommunicerar. Vad du säger är viktigt, hur du säger det bestämmer resultatet.

OM  FÖRELÄSNINGEN

Det här är en interaktiv föreläsning om hur vi kommunicerar - om ordens, röstens och kroppsspråkets roll och stora betydelse för hur väl vi lyckas när vi ska påverka, samarbeta och sälja in idéer. Genom illustrerande exempel, en titt på några metoder ur retorikens och kommunikationens verktygslåda samt en och annan övning i grupp, får du nya perspektiv och idéer för hur du kan använda både orden och allt det du säger som inte förmedlas via ord mer medvetet. Föreläsningen ger en inspirerande inblick och konkreta tips för vad och hur du kan göra för att nå hela vägen fram med dina budskap i alla typer av möten och samtal. Klok kommunikation, helt enkelt.

Rösten som arbetsredskap

Om vad du kan göra för din röst, vad din röst kan göra för

dig och för dem som lyssnar. 

FOKUSOMRÅDEN

Röstens roll som påverkare och som relationsbyggare

Så funkar rösten 

Tonfall, tydlighet och variation 

"Do's & dont's" för en funktionell röst

FORMAT

Föreläsning, 60 minuter 

< 100 deltagare

Halvdags workshop - innehållet anpassas efter verksamheten

< 20  deltagare

Det här är en interaktiv föreläsning för alla som har rösten som ett viktigt redskap i jobbet - i kundsupport, videosamtal, fysiska möten och telefon. Du får en inspirerande inblick i hur rösten fungerar och några användbara tips och praktiska övningar för hur du kan använda den så att den hörs, håller och övertygar. 

Att ha ett röstintensivt yrke ställer speciella krav på rösten. Den ska låta trevlig, förmedla förtroende, vara tydlig och lätt att lyssna till. Budskapen den förmedlar ska uppfattas rätt och nå hela vägen fram. Dessutom ska rösten ibland klara av att hålla för flera timmars prat, i vissa fall under stress och i dålig ljudmiljö. En röst som används professionellt kan vara värd lite extra uppmärksamhet. 


Den här föreläsningen ger dig bättre koll på hur din röst fungerar och på hur du använder den rätt -  så du får en röst du trivs med som andra gärna lyssnar till.


Visa detaljer
- +
Slutsåld