KONTAKT
KONTAKT

Bygg starkare team

Samtala 

Samarbeta


Att kommunicera klokt är en konst som varje framgångsrikt team har nytta av att behärska. När alla teammedlemmar känner till och värderar varandras resurser, tar ansvar för att bli förstådda och förstå varandra rätt och kan prata både om det som går bra och det som kan göras bättre, blir kommunikation till ett kraftfullt verktyg för att öka både prestation och trivsel. 

Workshops

& kurser

Extended DISC Beteendestilar

En workshop för ännu bättre relationer, produktivare samarbete och starkare team.

I ett team ska många drivkrafter och viljor samsas. Olikheter är bra - om vi respekterar, värderar och oss av dem blir de en ovärderlig resurs. Om de i stället väcker irritation blir de en bromskloss för vårt samarbete och samspel. För att olikheterna ska bli en gemensam källa för utveckling, behöver alla förstå och värdera varandras styrkor. Det hjälper den här workshopen till med!

OM WORKSHOPEN

Genom era individuella DISC personprofiler och en gemensam teamprofil, får ni en gemensam plattform och en kraftfull språngbräda för att reflektera, diskutera och utveckla kommunikationen och samarbetet.


 Inför workshopen genomför ni varsin DISC-personanalys som genererar en rapport över era individuella beteendemönster och  en teamkarta.


Under workshopen går vi igenom DISC-modellen och gör övningar kopplade till beteendestilarna. Tillsammans analyserar och diskuterar ni kring era individuella styrkor och utmaningar med personprofilerna som underlag.

Med teamkartan som guide reflekterar ni sedan kring:

Hur påverkar fördelningen av beteendestilarna inom gruppen ert mående, arbete och era relationer? Hur kan ni använda

era styrkor på bästa sätt?

Ingen stil är bättre eller sämre -

bara olika. Alla är värdefulla för samarbete och resultat. Klok kommunikation, helt enkelt!

KURSINNEHÅLL
Extended DISC personprofil och teamkarta
Vad DISC är och vad det är bra för
De fyra grundstilarna i DISC
Beteende - något du har, inte nåt du är
Reflektioner, diskussioner om era personprofiler - stämmer de?
Teamprofilen - vilka beteendestilar och styrkor teamet har
KURSFORMAT

Halv- eller heldags workshop < 20  deltagare

OBS Workshopen kan bokas fristående eller kombineras med "Feedback & feedforward" eller "Klok kommunikation på jobbet".

VAD ÄR DISC?

DISC är en etablerad och väl beprövad modell som belyser våra olika beteendestilar, de lika och olika sätt som vi reagerar, agerar och hanterar vår omvärld på.

Extended DISC Person- och teamprofil är två verktyg som hjälper oss - som individer och som grupp - att kommunicera mer framgångsrikt med andra och varandra.

Att kommunicera klokt är en konst som varje framgångsrikt team har nytta av att behärska. När alla teammedlemmar känner till och värderar varandras resurser, tar ansvar för att bli förstådda och förstå varandra rätt och kan prata både om det som går bra och det som kan göras bättre, blir kommunikation till ett kraftfullt verktyg för att öka både prestation och trivsel. 

KURSINNEHÅLL
Kommunikationens ABC
Våra olika mentala kartor över omvärlden
Kroppsspråket - lögnare eller 
DISC teoretisk bakgrund
Beteende - något som hörs syns och känns. Inte något som du är.
De fyra basala DISC stilarnas särdrag 
Översiktligt om de övriga stilarna
Extended DISC personprofil och teamkarta
Genomgång av teamets profiler
Teamprofilen - medlemmarnas  beteendestilar och teamets styrkot
Att använda teamets samlade styrkor på bästa sätt
VAD ÄR EXTENDED DISC?
Extended DISC är en modell som beskriver basala skillnader och likheter i vårt sätt att reagera och se på omvärlden och att agera och kommunicera. 

Modellen speglar våra olika beteendestilar och hjälper oss, både som individer och team, att:

  • förbättra kommunikationen,
  • förebygga och hantera konflikter
  • skapa ett bra arbetsklimat 
  • förstå och respektera varandras sätt & arbetssätt
  • använda olikheterna mer konstruktivt 
VÄRT ATT NOTERA

Extended DISC är INTE ett personlighetstest! Det berättar ingenting om vår intelligens, erfarenhet, kompetens eller kunskap. Det är enbart ett verktyg för diskussioner, analys och utveckling av kommunikation och samarbete - även tillsammans med människor som inte tänker och beter sig som vi.

KURSFORMAT
Halvdag < 20  deltagare 

Kommunicera klokt i arbetsgruppen

En workshop med DISC som språngbräda för positiv och konstruktiv kommunikation, bättre samarbete och
starkare team. 

En av de absolut viktigaste styrkorna i en arbetsgrupp är individernas olikheter. När varje individs specifika styrka tas tillvara och används som en resurs för samarbetet ökar både trivseln och produktiviteten.


Men olikheter kan också ge upphov till irritation och missförstånd. När de inte förstås och värdesätts riskerar de bli en bromskloss för samarbete istället för en gemensam kraftkälla för utveckling.


Det här är en workshop som hjälper din arbetsgrupp att bli mer nyfikna på och förstå fördelarna och fallgroparna med varandras likheter och olikheter för att utveckla kommunikationen sinsemellan och stärka samarbetet. 


  • Få djupare insikt om ditt sätt att kommunicera och agera och vilken effekt det kan ha på andra
  • Få kunskap och förståelse för andra beteendestilar och deras påverkan på dig 
  • Förstå, respektera och värdesätt skillnaderna inom gruppen
  • Utveckla strategier för bättre samarbete

När vi blir mer nyfikna på och förstår fördelarna med varandras olikheter, öppnas nya vägar till produktiva samarbeten och goda relationer. 


OM WORKSHOPEN

Under workshopen går vi igenom DISC-modellen och gör övningar kopplade till de olika beteendestilarna. Med personanalyserna som underlag diskuterar ni i mindre grupper era styrkor, drivkrafter och utmaningar för att sedan med teamkartan som guide reflektera kring de frågeställningar som är relevanta för er som team. Till exempel: Vad betyder kartbilden vårt mående och arbete? Hur kan vi använda våra styrkor på för att uppnå våra mål?Innan workshopen genomför ni varsin DISC-personprofil som genererar en rapport över era individuella beteendemönster samt en gemensam teamkarta som ger en överblick över era samlade stilar. 



 Extended DISC Beteendestilar

En språngbräda för ännu bättre relationer, produktivt samarbete och framgångsrika team.

Samarbeta

Att kommunicera klokt är en konst som varje framgångsrikt team har nytta av att behärska. När alla teammedlemmar känner till och värderar varandras resurser, tar ansvar för att bli förstådda och förstå varandra rätt, pratar med varandra både om det som går bra och det som kan göras bättre, blir kommunikationskonsten ett kraftfullt verktyg för att öka både prestationerna och trivseln.

Samarbeta

Att kommunicera klokt är en konst som varje framgångsrikt team har nytta av att behärska. När alla medlemmar i teamet känner till och värderar varandras resurser, tar ansvar för att bli förstådda och förstå varandra rätt, pratar med varandra både om det som går bra och det som kan göras bättre, blir kommunikationskonsten ett kraftfullt verktyg för att öka både prestationerna och trivseln.

FOKUSOMRÅDEN
Kommunikationens ABC
Våra olika beteenden och kartbilder över världen
Skillnaden mellan feedback och kritik 
Från felsökare till resursspanare 
Hur du ger feedback och hur du tar emot det
Att använda språket konstruktivt
Aktivt lyssnande och dialog
Den tysta feedbacken - kroppsspråkets talar
Feedforward
FORMAT

Halv- eller heldags workshop < 20  deltagare

OBS Workshopen kan bokas fristående eller kombineras med "DISC beteendeprofil" eller "Klok kommunikation på jobbet".

Kolla också in föreläsningen " ...


Feedback med fokus

på framtiden 

När man jobbar tillsammans mot ett gemensamt mål är feedback en av hörnstenarna för framgång.  

Om det används på rätt sätt, vill säga. För hur den än är förpackad tycker de flesta att feedback är jobbigt. Vi tar det personligt, det handlar om saker som redan hänt och det är ofta något vi inte själva bett om. Om feedback ska bli det meningsfulla verktyg för utveckling det kan vara krävs tillit, trygghet och en tydlig överenskommelse om hur det ska hanteras.

De senaste 20 årens forskning inom neurovetenskap bekräftar det retoriken vetat i tusentals år: vi påverkas mer av våra känslor än av vårt förnuft. För att feedback ska bli meningsfullt krävs miljöer där vi känner oss trygga. Utveckling och förändring blir hållbar först när vårt behov av trygghet, kontroll, självbestämmande och goda relationer är tillfredställt. Klok kommunikation helt enkelt.

OM WORKSHOPEN

Det här är en aktiv workshop med praktisk träning, konkreta tips och användbara tekniker för att kunna använda feedback som ett effektivt och positivt verktyg för att hjälpa andra och varandra att utvecklas, prestera och trivas ännu bättre på jobbet.


När alla i teamet tar ett tar ansvar för att bli förstådda och förstå varandra rätt och kan prata både om det som går bra och det som kan göras bättre, skapas ett arbetsklimat där nya idéer och goda relationer kan växa fram och utvecklas. Klok kommunikation, helt enkelt


Framgångsrik feedback för team 

Feedback som tar fokupå framtiden 

När man jobbar tillsammans mot ett gemensamt mål är feedback en av hörnstenarna för framgång.  

Om det används på rätt sätt, vill säga. För hur den än är förpackad tycker de flesta att feedback är jobbigt. Vi tar det personligt, det handlar om saker som redan hänt och det är ofta något vi inte själva bett om. Om feedback ska bli det meningsfulla verktyg för utveckling det kan vara krävs tillit, trygghet och en tydlig överenskommelse om hur det ska hanteras.

De senaste 20 årens forskning inom neurovetenskap bekräftar det retoriken vetat i tusentals år: vi påverkas mer av våra känslor än av vårt förnuft. För att feedback ska bli meningsfullt krävs miljöer där vi känner oss trygga. Utveckling och förändring blir hållbar först när vårt behov av trygghet, kontroll, självbestämmande och goda relationer är tillfredställt. Klok kommunikation helt enkelt.

OM WORKSHOPEN

Det här är en aktiv workshop med praktisk träning, konkreta tips och användbara tekniker för att kunna använda feedback som ett effektivt och positivt verktyg för att hjälpa andra och varandra att

utvecklas, prestera och trivas

ännu bättre på jobbet.


När alla i teamet tar ett tar ansvar
för att bli förstådda och förstå varandra rätt och kan prata både
om det som går bra och det som kan göras bättre, skapas ett
arbetsklimat där nya idéer och
goda relationer kan
växa fram och utvecklas.
Klok kommunikation, helt enkelt

FOKUSOMRÅDEN
Kommunikationens ABC
Våra olika beteenden och kartbilder över världen
Skillnaden mellan feedback och kritik 
Från felsökare till resursspanare 
Hur du ger feedback och hur du tar emot det
Att använda språket konstruktivt
Aktivt lyssnande och dialog
Den tysta feedbacken - kroppsspråket talar
Feedforward
FORMAT

Halv- eller heldags workshop < 20  deltagare

OBS Workshopen kan bokas fristående eller kombineras med "DISC beteendeprofil" eller "Klok kommunikation på jobbet"

FOKUSOMRÅDEN
Kommunikationens ABC
Olika beteenden och mentala kartbilder 
Skillnaden på feedback och kritik 
Från felsökare till resursspanare 
Hur du ger feedback och hur du tar emot det
Att använda språket konstruktivt
Aktivt lyssnande och dialog
Den tysta feedbacken - kroppsspråket talar
Feedforward
KURSFORMAT

Halv- eller heldag workshop < 20  deltagare

Workshopen kan bokas fristående eller kombineras med "DISC beteendeprofil" eller "Klok kommunikation på jobbet"

EN WORKSHOP OM ATT HJÄLPA VARANDRA TILL FRAMGÅNG

Feedback

Feedback är en gåva, sägs det. Om det används på rätt sätt vill säga, för hur vi än förpackar den tycker de flesta att feedback är jobbigt. Vi tar det personligt, det handlar om saker som redan hänt och det är ofta något vi inte själva bett om. Om feedback ska bli det meningsfulla verktyg för utveckling det kan vara krävs tillit, trygghet och en tydlig överenskommelse om hur det ska hanteras.

De senaste 20 årens neurovetenskapliga forskning bekräftar det retoriken utgått från i tusentals år: vi styrs mer av känslor än av förnuft. Utveckling och förändring blir hållbar först när vårt behov av trygghet, kontroll, själv-bestämmande och relationer är tillfredställt.

OM WORKSHOPEN

Det här är en aktiv workshop med praktisk träning, konkreta tips och användbara tekniker för att kunna använda feedback som ett effektivt och positivt verktyg för utveckling, prestation och trivsel på jobbet. När alla tar ansvar för att bli förstådda och förstå varandra rätt och kan prata både om det som går bra och det som kan göras bättre skapas ett arbetsklimat där nya idéer och goda relationer kan växa fram och utvecklas. Klok kommunikation, helt enkelt


FOKUSOMRÅDEN
Kommunikationens ABC
Våra olika beteenden och kartbilder över världen
Skillnaden mellan feedback och kritik 
Från felsökare till resursspanare 
Hur du ger feedback och hur du tar emot det
Att använda språket konstruktivt
Aktivt lyssnande och dialog
Den tysta feedbacken - kroppsspråkets talar
Feedforward
FORMAT

Halv- eller heldags workshop < 20  deltagare

OBS Workshopen kan bokas fristående eller kombineras med "DISC beteendeprofil" eller "Klok kommunikation på jobbet".

Kolla också in föreläsningen " ...


Feedback med fokus

på framtiden 

När man jobbar tillsammans mot ett gemensamt mål är feedback en av hörnstenarna för framgång.  

Om det används på rätt sätt, vill säga. För hur den än är förpackad tycker de flesta att feedback är jobbigt. Vi tar det personligt, det handlar om saker som redan hänt och det är ofta något vi inte själva bett om. Om feedback ska bli det meningsfulla verktyg för utveckling det kan vara krävs tillit, trygghet och en tydlig överenskommelse om hur det ska hanteras.

De senaste 20 årens forskning inom neurovetenskap bekräftar det retoriken vetat i tusentals år: vi påverkas mer av våra känslor än av vårt förnuft. För att feedback ska bli meningsfullt krävs miljöer där vi känner oss trygga. Utveckling och förändring blir hållbar först när vårt behov av trygghet, kontroll, självbestämmande och goda relationer är tillfredställt. Klok kommunikation helt enkelt.

OM WORKSHOPEN

Det här är en aktiv workshop med praktisk träning, konkreta tips och användbara tekniker för att kunna använda feedback som ett effektivt och positivt verktyg för att hjälpa andra och varandra att utvecklas, prestera och trivas ännu bättre på jobbet.


När alla i teamet tar ett tar ansvar för att bli förstådda och förstå varandra rätt och kan prata både om det som går bra och det som kan göras bättre, skapas ett arbetsklimat där nya idéer och goda relationer kan växa fram och utvecklas. Klok kommunikation, helt enkelt


Visa detaljer
- +
Slutsåld