KONTAKT
KONTAKT

Kundbemötande

& kommunikation

Trygg, tydlig och säker kommunikation i telefon, i supportdesk och digitala mötesrum


Kundbemötande

& kommunikation

Trygg, tydlig och säker kommunikation i telefon, i supportdesk och digitala mötesrum

Det här är en workshop där du förfinar konsten att bemöta kunderna professionellt.


Liksom alla andra vill kunder bli bemötta med respekt och intresse. För att ge kunden ett positivt intryck av verksamheten är det förstås viktigt vad som sägs. Men ännu viktigare är hur det sägs.

Oavsett om du ska lämna negativa besked eller har förmånen att förmedla glada budskap behövs en medveten strategi. Det gäller att klara av både ris och ros, hålla nöjda kunder fortsatt nöjda, vinna tillbaka dem som kanske blev besvikna och inte minst - att kunna hantera de egna känslor som kan dyka upp under samtalen. 


kundkommunikation ger dig kunskaper och verktyg som underlättar och effektiviserar kundkommunikationen och ger dem en professionell och förtroendeingivande upplevelse. 

UR INNEHÅLLET   

Kommunikationens ABC

Olika kundstilar, din egen stil och hur du hanterar dem 

Konsten att skapa förtroende och tillit

Konstruktiva och positiva ordval

Samtalsstruktur och frågeteknik

Hantera besvärliga beteenden

Aktivt lyssnande och närvaro

Rösten som arbetsredskap

MÅLGRUPP   

En utbildning som kan anpassas till dig som jobbar i reception, sitter i support eller har kundmöten i telefon, digitalt eller IRL.


TAKE AWAYS

Professionellt, positivt och personligt kundbemötande

Tekniker för att  fråga, lyssna och föreslå lösningar

Metoder för att bemöta besvärliga beteenden och hantera egna känslor

Ökad tydlighet för kunden och större trygghet medarbetare  

Ökad trygghet och stolthet i yrkesrollen

MÖJLIGA KURSFORMAT
Workshop - hel- eller halvdag 
Föreläsning: 60-90 minuter 
Visa detaljer
- +
Slutsåld