Alla kunder vill känna sig sedda, unika och förstådda - precis som resten av mänskligheten. Alla företag med kundrelationer strävar efter att leva upp till de förväntningarna. Du är en av nycklarna till att lyckas.  

Kommunicera klokt
i kundmötet

Det är i mötet med kunderna som bilden av verksamheten etableras - via webben, genom digitala kanaler, fysiska möten och i telefon. Som medarbetare är du bärare av varumärket och ditt sätt att kommunicera är en viktig del i bygget av det. Samtidigt är kunder – som ju bara är människor – inte alltid förutsägbara eller på bästa humör. Alltså måste du också kunna hantera och bemöta beteenden som känns besvärliga, ibland under stress med andra uppgifter som väntar på att utföras.

Våra kurser i kundkommunikation ger dig insikter och verktyg som underlättar och effektivisera kommunikationen och ger kunderna en professionell och förtroendeingivande upplevelse och dig själv ökad trygghet. Klok kommunikation, helt enkelt. 

  • Positivt och professionellt
    kundbemötande
  • Frågeteknik & aktivt lyssnande 
  • Argumentation
  • Rösten som arbetsredskap 
  • Bemöta besvärliga beteenden 
  • Känn stolthet i och över din yrkesroll
  • Olika kundstilar och hur jag
    hanterar dem
  • Konstruktiva ordval
  • Samtalstruktur
  • Kroppsspråkets roll i samtalet
  • Konstruktiv feeedback mellan
    kollegor
  • Verksamhetsapassade case och kundsamtal